.....

CIOO sverige. Nu har jag haft min lilla utomlandstripp. Dock blev inte resan lika lång som Kajsa utan min drog till Helsingfors med en stort gäng ryssar i släptåg. Ja ska varna er alla som nu också tänker bege er till Finland att varenda kotte där har en päls på sig. Antagligen som jacka, skor, mössa, vantar eller något annat som de tycker ser snyggt ut, jag menar de är inte rädda för att puscha gränserna vad som gäller pälsar!.  Så var varnade, och lyd mitt råd, sätt på er något med päls så passar ni in utmärkt :D ! Med på min resa var min trogne kusin och våra kära mammor, respektive deras mamma, alltså min mormor. Resan gick som smort, vägen dit var det plus 70 som gällde på dansgolvet, och de visste hur man dansa ska jag säga! Sedan fortsatte resan med en shoppingrunda i helsingfors. Därefter begav vi oss hem till båten igen, med påfyllning på båten, nu fanns de en del godbitar. Sista dagen på resan vaknade jag och sisse av att kaptenen pratade i radion, båten var försenad. Dock visste vi inte vad som väntade, utan de visade sig att någon tydligen har hoppat av båten under natten, ( iaf enligt ryktena), och dött. Detta ledde då till en förmiddag av 30 uniformerade poliser, med vapen och allt!, stå pressad i led för att försöka komma av båten och på köpet bli mosad av 100000 ryssar som panikslaget försöker ta sig av båten och ignorerar att de förstår engelska, och att kaptenen tydligt säger alla kvinnor och barn först. Aja alltid trevligt med nya upplevelser ju :D.  Detta blev lite för långt nu... men ska gå till min kära väään tove nu, så hon inte avlider av min saknad.

Kommentarer
Postat av: kajsis

haha alltid roligt med pensionarer pa dansgolvet :D (y)

men usch va laskig att nagon hade hoppat over bord :o

misss u ellen <3 <3

2010-01-06 @ 08:01:07
Postat av: Anonym

Jaaa saknar dig som bara det !! Sjukt mycket !!

2010-01-06 @ 22:12:40
Postat av: sissela

haha fan va skönt inlägg. som sagt ryssar är inte och leka med,inte päls heller för den delen. det var inte mord ellen. nyheterna säger att ingen från båten va saknad så utredningen har lagts ner.. skumt

puss

2010-01-07 @ 18:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0