In my head


Jag och Julia provade som sagt på att vara bönder, slitsamt? Jovars! Kaoset bröt ut redan precis när vi kom dit. Hunden (axi) kom springandes mot oss i världens fart direkt när vi öppnade dörren. Hon skällde och morrade inte lite om man säger så. Hon lade sig under verandan och morrade ett bra tag, inte ens mat kunde få henne att komma ut därifrån och då förstår ni hur illa det var... Jag var livrädd. Vi tänkte att vi skulle låta henne vara en stund så vi gick ner till korna ett tag, till våran fasa upptäckte vi att två kalvar hade rymt ur hagen. Då bröt paniken ut på riktigt.. vad fan skulle vi göra?! haha... vi försökte med alla medel locka ut hund-jäkeln men hon var väldigt envis och vägrade komma ut. Har aldrig hatat hundar så mycket som jag gjorde då haha.... Vi höll nästan på att ge upp när axi försiktigt kröp ut därifrån, hon såg fett läskig ut! Hon gick fram till mig och typ kastade sig på rygg, eeeeeeeh? Så jag tog modet till mig och klappade henne. Efter det var hon en toffel som sprang efter oss hela kvällen. UtnyttjarN.... Aja hon jagade iaf in kalvarna så vi kunde lugna ner oss igen även fast tönt-hunden utnyttjade oss som fan. Redan samma natt var våra liv som bönder över och vi åkte tillbaka till uppsala. Vi var hemma vid tolv. Grymt sjukt taggade och partysugna! Så vad gör man? Drar på fest med gamla godingar såklart! Riktigt roligt va det iaf, helt klart värt att komma hem därifrån 6 på morgonen för att sedan ett par timmar senare ta morgonbussen till öregrund för ännu ett bråk med kärringjäveln som försökte blåsa oss på våra sommarjobbspengar. Men hon blev så ägd, och jag och ellen blev ett par tysen rikare katjiiing!!


Äkta bonde med blåställ, arbetshandskar, gummistövlar och vallhund ♥


Omöjligt att vara sur på någon som är så söt? ja!


Hard work


Gräv-experten själv


En sann bonde. På landet får man se ut hur som helst kom vi fram till


Julias nya bästis, tjuren (2056) som hon för ett ögonblick övergav mig för.. Men sen sa hon att när hon tittade på honom såg hon bara en hamburgare eller något sådant. Så jag fick min bästis tillbaka. Jaaaråå

/ Kajsa


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ni ju för söta mina små bondlappar

2010-08-03 @ 16:54:07
URL: http://sofiabjorken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0